Tuesday, April 01, 2008

ING Georgia Marathon

Een paar jaar geleden is ING begonnen met het sponsoren van allerlei running events over de hele wereld; de marathon van New York is een van de belangrijkste in hun portfolio. Echter, het hoofdkantoor staat al jaren in Atlanta en daar deden we nog niks. Tot vorig jaar, toen is het initiatief genomen om een hele en halve marathon te organiseren ergens eind maart. Dit jaar was dus de 2de keer in de historie en voor mij de eerste keer om hier mee te doen, samen met nog 14.999 andere lopers!

De start was om 7 uur midden in Centennial Olympic Park. Het was zeer koud, te koud om hard te lopen; was het zaterdag nog 25 graden en korte broeken weer, zondag kwam het kwik niet hoger dan 8 graden.

Waar is de tijd gebleven?
Hardlopen doe ik decennia met momenten van jarenlang niks doen. Mijn laatste 21.1 KM was Kerst 1993 samen met Frank in Zoeterwoude (iets onder de 1 uur 30 minuten) en jaren later heb ik met Henry nog wel een paar kleinere loopjes gedaan (Voorschoten loop enzo). Grappig om te zien dat 15 jaar later en 20 kilo zwaarder de doelstelling hetzelfde is, namelijk uitlopen in een zo snel mogelijke tijd, maar dat het resultaat compleet anders is.

Ik ben, of was in ieder geval, niet in staat om ook maar dicht bij mijn snelste tijd ooit te komen. Mijn eindtijd was 2 uur en 11 minuten. Neemt niet weg dat ik tevreden was zeker als je weet dat er geen vlak stuk op het parkoers was, alles gaat omhoog en omlaag.

Klik hier voor mijn gegevens.

Dolblij
De laatste 2 mijl heb ik puur op wilskracht gelopen, ik heb geen 1 keer gewandeld, en ik was zo blij als een kind dat Kiki en Lisanne bij de finish lijn stonden. Martijn wilde liever uitslapen dan zijn vader aan moedigen :). De wekker was om half 5 gegaan, om half 6 ging ik met de Subway naar de start en om 11 uur zat ik aan het ontbijt thuis, alsof het een normale zondagochtend was.

2 comments:

wbg said...

Nou je hebt het toch maar mooi gedaan! Gefeliciteerd!

Fam.Herkströter said...

ben trots op je ,vriend