Tuesday, July 24, 2007

Mexico City **UPDATE**

Ik kom al 4 jaar in Mexico City en ik sta telkens weer verbaasd over de stad. Wat ik pas sinds deze week weet is dat de stad gebouwd is op Lake Texcoco, dit verbaasde mij zeer want in de hele stad is weinig tot geen water te bekennen. Wat wij deden met de polders deden de Aztecken in de 14de eeuw. Cortez The Killer (met dank aan Neil Young) heeft hier ook nog flink huisgehouden.

Vandaag de dag leven er ruim 20 miljoen mensen in de stad wat natuurlijk ONVERSTELBAAR is. De combinatie van verkeer, stank en de ijle lucht geven mij steevast hoofdpijn. Gelukkig pas een keer een kleine aardbeving meegemaakt. Ik heb geprobeerd met mijn BB wat foto's maken om een beeld te geven van de stad. Het is niet echt mogelijk maar jah. Elke Mexicaan verklaart me voor gek maar ik loop van kantoor naar hotel (ongeveer 1 mijl) en daar zijn deze gemaakt. Overal in de stad rijden de kleine busjes, zeg maar de NZH van Mexico City. Die busjes zitten propvol, de deuren staan altijd open en ze stinken vreselijk. Ook vind je overal langs de weg kleine tacos standjes. De tacos worden er "vers" gemaakt maar ik durf er niks te eten. Ik ben vreselijk bang voor Muntezuma's revenge: de vloek uitgesproken door Montezuma over iedere niet Mexicaan ergens lang geleden maar tegenwoordig gebruikt voor 'toeristen' die buikloop hebben gekregen.

Dus dan maar The San Angelin restaurant in San Angel. Het blijt opmerkelijk dat San Angel in de jaren '50 ver buiten de stad lag en nu er midden in ligt. Hoe dan ook het blijft een geweldig plek om na een dag hard werken een biertjue te nemen en goed te eten.


**UPDATE; Tjeerd is inmiddels terug en ligt ziek in bed. Voor de zoveelste keer komt hij thuis van een reisje Chili/Mexico met een buikvirus (toch Muntezuma's revenge??). Goed eten zei hij toch :-).........

1 comment:

wbg said...

tis zonde.........arme ziel;)