Wednesday, June 25, 2008

Vancouver

Maandagmiddag zijn we vetrokken naar het vliegveld voor een lange reis naar Vancouver Canada. Via Houston, dat krijg je met die tickets geboekt op Delta punten, kwamen we pas na middernacht lokale tijd aan in Canada. Uiteraard was iedereen helemaal kapot maar gelukkig hadden we een hotel genomen op het vliegveld dus we konden snel naar bed. De volgende ochtend hebben we de auto opgehaald en zijn we Vancouver stad gaan verkennen. Op de foto hieronder zie je Lisanne kijken over de baai naar de bergen ten oosten van de stad. Je kan zelfs eind juni de sneeuw op de toppen zien liggen.

Vooral Gaslight District en Granville eiland waren beide gaaf om doorheen te lopen.  Het is duidelijk dat er gewerkt wordt aan de voorbereidingen voor de Olympische Winter Spelen in 2010 want de stad is een grote bouwput. Maar het blijft er leuk om te zijn en de ligging is spectaculair. Klik hier voor de foto's die we vandaag gemaakt hebben.

Aan het einde van de dag zijn we al richting het oosten gegaan zodat we morgen niet al te lang hoeven rijden naar Banff. Al met al denken we er wel de hele dag over te doen maar dat komt omdat we de tijd nemen en onderweg veel mooie dingen willen zien. Vanavond slapen we in Chilliwack BC en willen morgen op tijd op.

1 comment:

wbg said...

Ooooh, ik wil ook!!! Heb acuut heimwee naar Vancouver!!
Geniet maar heerlijk van al het moois wat B.C. te bieden heeft en laat mij vooral meegenieten:))