Tuesday, September 19, 2006

Death Cab for Cutie in the Fabulous Fox Theatre


Lisanne is heel blij omdat ik zojuist 2 kaartjes voor een Death Cab for Cutie heb gekocht. Dat heeft ze wel verdiend: ik beloof al een tijdje dat we samen een keertje uitgaan en dat ik zal laten zien hoe een jongen zich moet gedragen als hij met haar uitgaat. Dus ik denk dat we eerst lekker uit eten gaan en dan naar The Fabulous Fox Theatre. Het gebouw uit de jaren 20 was eerst de Yaarab Temple Shrine Mosque met een indoor Arabische courtyard, minarets en een prachtige blauwe sterrenhemel . Klik hier voor een foto van de zaal.

Helaas ging de zaal open toen The Great Depression net begon waardoor er vanaf het begin financiale problemen ontstonden. The City of Atlanta werd eigenaar van het gebouw en tussen de jaren '40 en '60 deed het dienst als bioscoop. Helaas veranderde de film industrie in het begin van de jaren 70 dusdanig dat het niet meer rendabel was om een filmzaal met 4000 plaatsen te exploiteren. Tegelijkertijd groeide de stad enorm en was er behoefte aan ruimte, er werd al snel gekeken naar The Fox Theatre als een prachtige plek in Midtown om er nieuw te bouwen. In 1976 The Fox werd aangewezen als Historical Landmark en inmiddels is er ruim 20 miljoen USD geinvesteerd. Dat heeft wel geleid tot een venue waarvan de auditorium 325 avonden per jaar volgeboekt is met allerlei shows: REM had zijn eerste grote optreden in 1980, recentelijk was er een reunie concert van The Black Crowes (de broertjes Robinson zijn nog geen halve mijl bij ons vandaan opgegroeid) en als familie hebben we al vele andere uitvoeringen gezien (Cats, Stomp, Annie, etc.). Als je nog meer fotos wilt zien klik dan hier.

Ik weet zeker dat Lisanne en ik een geweldige avond zullen hebben. Aangezien het optreden pas op vrijdag 17 november is zal nog even gewacht moeten worden met een verslag. Ik laat het Lisanne maken in het NL, kijken of dat nog een beetje goed is!

1 comment:

Anonymous said...

Weet je zeker dat jij de juiste "man"bent om de boy's te vertegenwoordigen???
Ben benieuwd of Lisanne d'r verwachting klopt met de werkelijkheid!!

Grappie
gr. ruud